Pokud si otevřete ekumenické překlady Bible v evangeliích a čtete nadpisy, často narazíte na uzdravení. Uzdravení malomocného. Uzdravení setníkova sluhy. Uzdravení posedlých v Gadaře. Uzdravení ochrnutého. Uzdravení dvou slepců. Uzdravení němého. Atd.
Kam přijde Ježíš, tam je zázračné uzdravení.
U Matouše 28,20 čteme: „Hle, já jsem s vámi po všecky dny až do skonání tohoto věku.“ Opravdu? Tak proč jsou mezi námi lidé, kteří chtějí být od Ježíše uzdraveni a uzdraveni nejsou?
Důvodů, proč není někdo zázračně uzdraven, je jistě celá řada. Já se chci nyní zabývat jednou z příčin.
Připadá vám, že Bible je plná zázraků? No, určitě je v Bibli popsáno hodně zázraků, ale když uvážíme, že Bible byla napsána v rozmezí zhruba 1600 let, tak vidíme, že se stane zázrak (když to hodně zjednoduším), tak jednou za sto let.
Například, když vezmeme dobu od nastěhování Josefových bratrů do Egypta, až do doby, kdy povstal Mojžíš, což je zhruba 400 let, tak kolik zázraků se v tomto období událo? Nevíme. V Bibli uplyne 400 let a za tuto dobu není popsán žádný zázrak.
Otevřeme-li Starý zákon, pak nejvíce zázraků najdeme ve vyprávěních z doby Mojžíšovy a Jozuovy, tedy z období, kdy byl Izrael zázračně vyveden z Egyptského otroctví a obsazoval zaslíbenou zemi. Tyto události byly velmi silným zážitkem, který formoval izraelské myšlení. Je to období vzniku velké starozákonní církve.
A podobně je tomu i při vzniku novozákonní církve, kdy bylo potřeba formovat myšlení o Kristu Ježíši.
Několik zázraků ve Starém zákoně je také zasazeno do života proroka Eliáše, tedy do doby útlaku, do doby, kdy se zdálo, že Baal má navrch nad Hospodinem. Do období, kdy lid Boží potřeboval jakousi vzpruhu.
Cílem mimořádných Božích zásahů, čili zázraků, je něco lidem říci, varovat lidi, ohlašovat jim důležitou skutečnost. Zázrak odkazuje na Boží moc. Když lidé v biblických dobách viděli nějaký zázrak, neptali se jako my dnes, jestli je něco takového možné, či jakým způsobem se to mohlo udát. Jejich otázky směřovaly spíš ke smyslu. Tázali se tedy: „Jaký má toto znamení význam? Co nám tím chce Bůh říct?“
Ano, použil jsem slovo znamení místo slova zázrak. To proto, že i Bible takto zázraky pojmenovává.
Čeho bylo znamením to, když Kristus vyhnal démona z posedlého člověka? No, bylo to znamení toho, že Kristus má větší moc, než démoni.
Boží zázraky nám něco říkají o Bohu. Že má o nás zájem, že mu na nás záleží, že mu máme důvěřovat, že on je naším Stvořitelem i Zachráncem…, a že po Jeho boku to dobře skončí, že On v konečném důsledku zvítězí nad zlem, nad nemocemi, nad smrtí.
Pokud jste těmi, kteří věří tomu, že o vás má Bůh zájem, že mu na vás záleží, důvěřujete mu a věříte tomu, že je vaším Stvořitelem i Zachráncem a že po Jeho boku to dobře skončí, že On v konečném důsledku zvítězí nad zlem, nad nemocemi i nad smrtí, tak možná právě to je ten důvod, proč nejste zázračně uzdraveni, protože nepotřebujete znamení, že tomu tak skutečně je.
Hej, Kájo, tak to je dobrý. Nemám co vytknout, jen možná to, že malé zázraky Bůh dělá několikrát za den v životě každého člověka a my nemůžeme přestat děkovat. Jak velký zázrak je i to, že se ráno vzbudíme do nového dne a můžeme Boha zase chválit.
Díky Vojtěchu. Tu Tvojí výtku beru spíš jen jako doplnění, či rozšíření a souhlasím :-)
Zázraky se děly, dějí a dít budou...O tom, jestli se zázrak uděje či nikoliv rozhoduje Bůh... uznávám, že mnohdy může být zázrak, uzdravení na škodu ..Na druhou stranu je zřejmé, že Ježíš jasně deklaruje, že jeho následovníci budou činit ještě větší divy a zázraky... - stejně tak i v Markovi - hovoří o následovnících jako o těch, kteří budou činit divy...i apoštol Pavel pak následně zmiňuje jako jeden z duchovních darů - dar divučinění...jednu z hlavních příčin úpadku církve a vůbec jedno z největších zel, které se dotýká i této oblasti, vidím ve zlé - falešné teologii, která vznikala v období upalování "kacířů" a honu na čarodějnice a vzhledem k tomu je ovlivněna stejným duchem, snahou limitovat Boží život a zajistit za jakoukoliv cenu nadvládu a moc nad různými skupinami i nad jedinci...
omlouvám se za zkratkovitý komentář, ale od té doby, co mi tady zatrhly delší komentáře,mi nic jiného nezbývá...
Prodi, Tvůj komentář je opravdu zkratkovitý, tudíž nejasný. Nevím jestli chceš článku něco vytknout, nebo si jen postěžovat. :-)
:)... ve stručnosti jsem shrnul odlišný pohled na konání zázraků a to s hlavním důrazem na jednu z příčin, proč je dnes do tak velké míry v této oblasti zastoupena falešná teologie....
Tak když se Ti bude chtít, tak popiš v čem spočívá ta odlišnost a co je to ta falešná teologie.
Co je to falešná teologie?
Vojtěchu, falešná teologie je opak pravé teologie. Uvidíme, jestli nám Prodi napíše, co považuje za falešnou teologii.
Myslím, že pod mým článkem má místa dost a pochybuju, že by mu tady někdo z vedení Signálů zatrhával komentáře.
To, co jsem nazval falešnou teologií, je opravdu opak Pravdy...na pár řádcích je problém vyjádřit věci správně a hlavně nejednostranně...Pro člověka je nemožné Boha a jeho jednání zcela přesně nadefinovat, vymezit...můj první komentář byl proto snahou přinést určité vyvážení k (alespoň podle mého mínění )příliš jednostrannému pohledu na Boží zázračné jednání... To, že je v Bibli v období SZ popsáno nemnoho zázraků, ještě neznamená, že se neděly...Bůh i dnes koná a mocně jedná - jen se o tom tolik nepíše, neví...Co třeba takový Henoch - byl vzat do nebe a o jeho životě z Bible nic nevíme, není pravděpodobné, že i on sám činil divy a zázraky? Tím už vůbec nechci říct, že si Bůh k zázrakům nemůže používat obyčejné lidi... - stačí se podívat třeba na film Víra jako brambory..
http://en.gloria.tv/?media=407159 jinak jsem k tomuto tématu napsal článek, který řeší jeden z předpokladů pro činení divů a zázraků...https://prodi.signaly.cz/1407/teple-pivo-nemohu-zmenit-to
Kristus je Pravda. Ale nemyslím, že by mi to stačilo na vymezení pojmu falešná teologie. Podobně ani opak pravé teologie, protože to je logické a nevymezuje to vlastně ani to, co to ta teologie je. Zkusme nějaký příklad, ten to dobře vymezí. Opravdovou teologii obsahuje jen Bůh sám v sobě a kdokoli v nebi je větším teologem, než kterýkoli pozemšťan byť by byl sebezbožnější.
Prodi, pravděpodobně se Ti přihodilo něco, s čím se tu na Signálech setkávám, totiž to, že si někdo povrchně přečte článek a napíše potom reakci ne na článek samotný, ale na svoji představu o článku.
V článku jasně píšu, že: „Důvodů, proč není někdo zázračně uzdraven, je jistě celá řada.“, a pokračuju tím, že říkám: „ Já se chci nyní zabývat jednou z příčin.“
Když píšu o tom, že se děje zhruba jeden zázrak za sto let, nepíšu o běžném životě, ale o záznamech v Bibli. (Vždyť jsem také v komentářích potvrdil Vojtěchovi, že souhlasím s jeho připomínkou, že zázraky se dějí denně.) A když píšu o 400 letech bez zázraku, nepíšu, že se v tom období zázraky neděly, ale že je Bible nezmiňuje.
Prodi, podívejme se do jakékoli denominace a všude najdeme spoustu osobních zkušeností se zázraky. O tom ale článek není. Pokud bys chtěl svým komentářem poskytnout vyvážení článku, musel bys psát komentář hlavně k poslednímu odstavci.
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.