Hlas Boží z úst nevěrce

7. 6. 2015 21:26
Rubrika: Nezařazené

Podle ekumenického překladu  - Jóšijáš.

Podle kralického překladu – Joziáš.

Judský král, jeden z nejlepších králů starozákonního Božího lidu, za jehož panování byla opět obnovena bohoslužba Hospodinova a modloslužba byla úplně potlačena. Díky jeho snahám opravit chrám byla nalezena biblická kniha, která výrazně přispěla k vzestupu pravé víry.

Král, ke kterému promlouvali proroci, ke kterému promlouvalo Písmo svaté, král, který žil upřímně svou víru s Pánem Bohem.

Čím to, že skončil tak nevalně, poražen egyptským vojskem?

Neslyšel hlas Boží, který k němu promlouval skrze pohanského krále, faraona (Néko – podle ekumeny; Nécho – podle kraličtiny.)

I nám se může stát, že budeme žít s Bohem, číst Písmo svaté, upřímně žít pravou víru, ale dojedeme na to, že jsme nedokázali slyšet hlas Boží z úst pohana; nepřítele.

 

2 Paralipomenon 35,21-23

Néko k němu poslal posly se vzkazem: "Co je ti do mých věcí, judský králi? Dnes netáhnu proti tobě, bojuji s jiným domem. Bůh řekl, že si mám pospíšit. Ustup Bohu, který je se mnou, ať tě neuvrhne do zkázy."
Ale Jóšijáš mu neuhnul, chopil se příležitosti bojovat s ním. Neposlechl Nékových slov, která byla z úst Božích. Přitáhl na pláň u Megida, aby tu bojoval.
Krále Jóšijáše zasáhli střelci.

Zobrazeno 1072×

Komentáře

maxmilianrex

To se mi právě líbí na starozákoních postavách, že i ti nejpříkladnější postavy se dopustili někdy i osudových chyb.
Jinak zažil jsem jednou takovou krásnou příhodu - i když vám se asi líbit nebude - v době kdy jsem začal objevovat katolickou tradici jsem byl velmi rozpolcený a nevěděl kudy se dát, přál jsem si nějaké jasné znamení, asi jsem se o něj i modlil. A během několika dnů, když jsem vyklízel věci ze staré skříně po zemřelé varhanici, mé předchůdkyni, našel jsem starý barokní misál schovaný a zahrabaný až někde dole, mezi největším nepořádkem. Když jsem ho vytahoval, otíral z něj mnohaletý prach a zjišťoval jsem co mám v ruce, okamžitě mě vyvstala příhoda krále Jošiáše s nalezením knih zákona a slova prorokova : "Jakmile se objevili tvá slova, pozřel jsem je. Tvá slova mi byla

maxmilianrex

radostí a veselí srdce."

KarelFalta

Tohle se zase asi nebude líbit Vám :-)

Mojí manželce, když se stala adventistkou, její rodiče zabavili Bibli a spisy E.G. Whiteové. Knihy hledala, ale nikde je nemohla najít. Moje manželka se modlila k Pánu Bohu, aby jí vše rodiče vrátili, což se nestalo, ale v noci měla sen, jak jde na určité místo v domě, kde jsou ty knihy schované. Po probuzení na to místo šla, knihy tam opravdu byly. Vzala si je a rodiče jí pak už tu literaturu nechali.

Ale to nepatří do tématu článku.

JiKu

Oba tyto příklady promluvy k člověku si dovedu představit inerpretovány jako hlas Boží i ďáblův.

A já si fakt nedovedu představit postup, kterým by šlo s jistotou PŘEDEM poznat "kdo to mluví".

mortiferka

Mě fascinuje, jak dokonale přede mnou byla tradice utajena. Trident si pamatuju jako prazážitek z dětství, pak jsem žil celou dobu v NOM prostředí a přišlo mi to normální pouze s tou výjimkou, že to, co jsme dělali neodpovídalo tomu, co jsem četl o mši sv. ve staré belletrii, kterou jsem rád čítával. Starý pan děkan Valoušek byl katolík a na mši sv,. jak ji slopužil, mi nepřišlo nic divného, i když to byl NOM. Pak k nám přišel nový kaplan Studený, modernista jak poleno, samé výstřelky, arogance a nevkus. To jsem musel řešit, chvíli jsem jeydil do Brna, ale to se nedalo zvládat, jako student jsem to finančně nedával. Pak pan děkan umřel a u nás nastoupil páter Hodovský, zbožný NOMák, na toho se zase dalo chodit, ale už jsem věděl, že v celém tom systému je něco špatně,

mortiferka

zásadně jinak než dřív. A pak jsem objevil web Traditio a zjistil, že existuje skupina kněží a věřících, kteří žijí víru a slouží mši sv. tak, jak se to píše v těch starých knihách. Tak jsem tam v roce 2005 zašel na Boží Tělo a bylo vymalováno. Žádné univerzální zbožné kecy, ale jasné slovo: tak ano, tak ne, protože todle a tamto. Dávalo to smysl a bylo možné se podle toho chovat v reálném životě. Rychle jsem se dovzdělal a stal se katolíkem. Teď je tomu právě 10 let. Bohu díky!

HelenaH

Mortiferka: " Starý pan děkan Valoušek byl katolík a na mši sv,. jak ji sloužil, mi nepřišlo nic divného, i když to byl NOM." Díky za tuhle větu.

HelenaH

k tomu,co Kájo píšeš...myslím, že abychom nedojeli na to, že jsme nedokázali slyšet hlas Boží z úst pohana; nepřítele, musíme se naučit, nebo si vyprosit nebo v sobě vybojovat, abychom v něm toho nepřítele neviděli.

maxmilianrex

Myslím, že nepřítel je, ať ho vidíme, nebo ne, Důležité je umět nepřítele milovat a né ho nemít, Kdo nemá nepřítele může milovat jen ty, kdo milují jeho.

JiKu

abychom nedojeli na to, že jsme nedokázali slyšet hlas Boží z úst pohana; nepřítele, ...

musíme se naučit, nebo si vyprosit nebo v sobě vybojovat, abychom v něm toho pohana neviděli.

mortiferka

maxmilianrex: Správný postřeh, souhlasím.

mortiferka

Dobrý nepřítel je lepší školou než dobrý přítel.

JiKu

Nejlepší školou ovšem je mizerný přítel.

KarelFalta

mortiferka - Když jste ještě chodil na NOM, tak už jste byl členem ŘKC?

KarelFalta

JiKu - Vaše: "musíme se naučit, nebo si vyprosit nebo v sobě vybojovat, abychom v něm toho pohana neviděli.", byla narážka na to, co napsala Helena, nebo to myslíte vážně?

HelenaH

Pohan a nepřítel nejsou jedno a totéž tak jestli je to narážka tak hloupá. Slovem nepřítel označujeme vztah mezi námi. Pohanem je ať je nebo není mým nepřítelem.

JiKu

Babča použila ve větě "abychom nedojeli na to, že jsme nedokázali slyšet hlas Boží z úst pohana; nepřítele, musíme ..." pohana a nepřítele v souřadném spojení. Tak jsem doplnil tu myšlenku o nepříteli souřadně i stejnou myšlenkou o pohanovi.

Jasně, že termíny "pohan" a "nepřítel" nejsou synonyma, neoznačují totéž. Někteří pohani jsou našimi nepřáteli, někteří nejsou. Nevidět nepřátele v těch, kteří nepřáteli jsou, je stejně hloupé, jako nevidět pohana v těch, kteří jsou pohany.

Zrovna tak, jako se automaticky nestane přítelem ten, kterého budeme viděl jako přítele, nepřestane být nepřítelem ten, v němž jej vidět odmítneme

JiKu

Ale to je náš starý spor s babčou o tom, co je to vztah. Já se držím wiki "Vztah je obecná vlastnost konkrétního objektu nebo subjektu (entity), která se váže k jinému objektu nebo subjektu (entitě)." a považuji tzv. "cztah mezi A a B" za dva vztahy. první vztah A k B a druhý vztah B k A. Jen někdy a vzácně jsou vztahy A k B a B k A stejné kvality (symetrické).

mortiferka

Karel: Jo. já su katolík od malička.

JiKu

Mimochodem, znáte někdo osobně nějakého pohana? Já ne. Slyšel jsem, že jsou, ale osobně se s žádným neznám. Takže ani nemám problém s tím, jestli se s nimi přátelit nebo nepřátelit.

slu-nicko

Definujte slovo pohan :-)

JiKu

@slu-nicko: Ale fuj! Definovat slovo! Co vás to tam učí?

Měla jste určitě na mysli "jaký obsah přisuzujete pojmu označovaném termínem pohan?"

Jsem víceméně spokojen s tím, co se o pohanství píše na wiki.

slu-nicko

:-) ještě že Vás mám.
Tam se toho píše...

KarelFalta

mortiferka - Přišlo mi, že jste psal, že jste se stal katolíkem až po té, co jste začal chodit na předkoncilní mši.

KarelFalta

Díky JiKu. Myslel jsem si to, že reagujete na Helu, chtěl jsem mít jistotu.

mortiferka

Karel: To je právě paradox KHS. Ona ve vás vyvolává dojem, že jste katolíkem. A pokud tomuto dojmu nezaviněně podléháte a věříte, že děláte to, co od vás KC chce, tak katolíkem pro vnitřní obor skutečně jste, ačkoliv objektivně jste modernistický heretik (ovšem materiální). Objektivně se katolíkem stáváte až když věříte a vyznáváte právě to, co KC skutečně k věření a vyznávání předkládá.

slu-nicko

@mortiferka: nerozumím. KC podle Vás nepředkládá k věření a vyznávání to, co schválil 2VK (např co se týká změn v liturgii)?

KarelFalta

mortifera - Ten názor máte zřejmě odvozený od arcibiskupa Lefebvra, který prohlásil: "„Je striktní povinností jakéhokoliv kněze, který chce zůstat katolickým, oddělit se od koncilní církve, tak zvané „koncilní církve“ dokud ta znovu neobjeví Tradici Magisteria a Víry všech časů!“

Z toho (z názoru Lefebvra a z názoru Vašeho) vyznívá, že podle tohohle klíče by papež, svatý Jan Pavel II., nebyl katolíkem.

mortiferka

JiKu:"Nejlepší školou ovšem je mizerný přítel. "
A co manželka?

mortiferka

Karel: Pochybuji, že by mons. Lefebvre něco takového řekl. On nemluvil o oddělování se od čehokoliv, ale právě naopak o striktním setrvání v Církvi. Jeho uvažování se dá shrnout: Ti, kdo se od Církve všech věků oddělují, nechť tak na svou odpovědnost činí, ale my s nimi jít nesmíme.
Takzvaně "svatý" Jan Pavel II. dle mého názoru vyznával modernistickou herezi a protože byl studovaným knězem, tak u něj nelze předpokládat herezi materiální - tudíž byl formálním heretikem, proto nejspíš katolíkem nebyl. Totéž platí i o Ratzingrovi a Buonaserovi. Jak o tomtéž soudil mons. Lefebvre nevím.

KarelFalta

"Pochybuji, že by mons. Lefebvre něco takového řekl." - Pochybujete? Vždyť jste odkaz, kde se o tom píše, dal na svou nástěnku. - http://rexcz.blogspot.cz/2015/05/zadny-kompromis-s-modernistickym-rimem.html

Cituji z článku -

Třetí bod, aplikujeme to, co sám arcibiskup Lefebvre napsal ve své Duchovní cestě, knížce, jejíž přečtení vám doporučuji, což je, jak říkával, jeho duchovní závěť. Co náš arcibiskup Lefebvre pro nás napsal v roce 1990 jako duchovní závěť? Cituji jej: „Je proto striktní povinností každého kněze, který chce zůstat katolickým, oddělit se od koncilní církve, dokud ta znovu neobjeví Tradici Magisteria Církve a katolické Víry!“ Toto jsou slova našeho zakladatele, opakuji: „Je striktní povinností jakéhokoliv kněze, který chce zůstat katolickým, oddělit se.....

KarelFalta

Napsat o třech papežích, že nebyli katolíci, to je mazec.

mortiferka

To není autorizovaný překlad.

mortiferka

Proč mazec? V podstatě je jedno jestli je papežem katolík nebo heretik. To je důležité především pro něj. Mě u papeže zajímá, jestli pracuje pro Církev nebo proti ní. Jinak ať si věří čemu chce, to je víceméně jeho věc.

KarelFalta

"To není autorizovaný překlad." - Pak jste ho neměl na svou nástěnku dávat. Když není možné se spolehnout na překlad, tak nemá cenu se nad tím vážněji zamýšlet.

Jak to může být jedno, jestli je papež katolík, nebo heretik? Když je papež heretik, tak přeci zákonitě nemůže pracovat pro Církev.

mortiferka

Ten text mi přišel zajímavý i přes určité nepřesnosti překladu. Profesionální překlad by měl letos snad vyjít v Dědictví svatováclavském.

Pro Církev nemusí dobře pracovat ani katolík. Kdyby byli minulí katoličtí papežové pro Církev dobře pracovali, tak by tam teď nebyli bývali nekatolíci.

mortiferka

Ona pro víru je důležitá především existence papeže jako takového. Jestli je to děvkař, zednář, modernista nebo světec je důležité pouze v určitých ohledech.

Zobrazit 37 komentářů »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Autor blogu Grafická šablona Nuvio